Doorgaan naar hoofdcontent

CH Herfstsfeer bloghop


Welkom bij mijn eerste echte post op dit blog en we beginnen gelijk goed met een bloghop van Creatieve Harten! Het thema van deze maand is 'herfstsfeer' en dat schreeuwt natuurlijk om koffie, veel groen tinten en mokka boontjes. Oh, ik kan niet wachten tot het Pumpkin spice latte seizoen weer officieel geopend is! Goed om te vermelden: gisteren is de herfst/winter catalogus officieel gelanceerd door Stampin' up en de stempelset die ik heb gebruikt in de projecten van vandaag komt uit die catalogus. Kun je gelijk zien hoe het er 'in het echt' uitziet!

Vandaag laat ik jullie een klein setje zien van een kaart en een zakje mokka boontjes. Leuk om te geven aan een echte koffieleut. Laten we beginnen met de kaart!


1. Als basis heb ik 17,5 bij 13,5 cm Whisper White cardstock gesneden met mijn papier trimmer. Als je dit dubbelvouwt heb je een kaart van 8,75 bij 13,5 cm. Dit dient dus als de basis van de kaart waarop we verschillende lagen zullen aanbrengen.
2. Uit het Coffee Break designer series paper pakket heb ik, voor de achtergrond van de kaart, het vel met koffiekop vlekken gebruikt om het geheel een speels effect te geven. Snijd voor de achtergrond van de kaart het vel iets kleiner dan de basis. Ik heb het papier op 8,25 bij 13 cm gesneden. Plak de achtergrond op de basis.
3. Nu gaat het stempelen beginnen! Neem uit de Merry Cafe stempelset de koffiebeker + deksel, het sentiment en het steeltje met bladeren. Stempel met de Tuxedo Black inkt van Memento op Whispers White cardstock (dit kan ook op scraps) en laat goed drogen. Stempel vervolgens de koffiebeker nogmaals, maar dan op het vel met gekleurde stippen uit het designer series paper pakket. Laat ook dit afdrukje goed drogen.
4. Als de inkt goed is gedroogd kun je de koffiebeker + deksel inkleuren en een beetje schaduw geven met de markers. Doe ditzelfde bij het takje met de bladeren.

TIP! Heb je niet de bijpassende thinlits die set, fussy cut de stempelafdrukjes! Fussy cutting houdt in dat je netjes langs de lijnen van het stempelafdrukje knipt, terwijl je er een klein wit randje omheen laat. Zo lijkt het net of je de thinlits die set hebt gebruikt. Ik heb dat bij deze twee projecten ook gedaan!

5. Knip of stans de koffiebeker, deksel en steel met bladeren uit en knip het sentiment in twee (logische) delen. Knip ook de gestempelde koffiebeker uit je designer papier. Maak hiervan een kleine band, zodat het lijkt op zo'n band die vaak om koffiebekers heen zit bij grote, internationale koffie to go zaken! (zie foto)
6. Plak de band designer papier op de ingekleurd koffiebeker en plak alle losse elementen op een speelse manier op de achtergrond van de kaart die je eerder al op de basis van de kaart hebt geplakt.

That's it! Als je goed kijkt naar de foto kun je al snel zien hoe de kaart is opgebouwd. Dat is juist zo fijn aan Stampin' Up.. het hoeft niet moeilijk te zijn om er leuk en mooi uit te zien! Het is altijd leuk om naast een kaartje nog een klein extraatje te geven. Ik vond dat mokka boontjes perfect paste bij deze stempelset en papier collectie! Ik laat je snel zien hoe je dit simpele, maar o-zo leuke weggeef zakje maakt.


1. Vul het cellofaan zakje met de boontjes, ongeveer tot 2/3 hoogte want anders is het niet zo makkelijk meer een topper erop te maken. Sla de rand van het zakje om en plak het dicht met een klein stukje plakband. Er zit namelijk geen 'sluiting' op deze zakjes!
2. Snijdt een stuk van 8,5 bij 5,5 cm van het Coffee Break designer series paper pakket af van het vel dat we eerder voor de kaart hebben gebruikt (die met de grote, gekleurd stippen).
3. Stempel het kleine koffiebekertje weer met de Tuxedo Black inkt van Memento, maar let op: zorg dat de woorden 'perk up' niet in aanraking komen met het inkt. We gaan namelijk een ander woord in het open stuk stempelen om het dat herfst gevoel te geven!
4. Nu de koffiebeker met open ruimte is gestempeld, stempelen we het woord 'fall' van de 'hello fall' stempel. Zorg opnieuw dat alleen het woord 'fall' wordt gestempeld, door de rest van de tekst uit de inkt te houden of schoon te maken voordat je stempelt.
5. Stempel vervolgens drie keer het opengewerkt blaadje en kleur deze in met de markers nadat de inkt goed droog is. Fussy cut of stans vervolgens de vier elementen (inclusief de beker).
6. Vouw de topper zodat deze 4,25 bij 5,5 cm wordt en plak de beker en de bladeren er speels op. Plak tenslotte de topper op de bovenkant van het cellofaan zakje en het is klaar om weggeven te worden!


Dat was het alweer, de eerste projecten op dit blog en mijn eerste deelname aan een Creatieve Harten bloghop! Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat, onder deze post en alle posts die in de toekomst gaan volgen. Dan kunnen we een Fancy Community opbouwen! Ben je nu benieuwd naar alle producten die ik precies heb gebruikt, kijk dan even helemaal onderaan deze post. Daar staat alles tot in detail! Ben je net zo'n herfstlover als ik en zie je graag meer projecten in het thema herfstsfeer, klik dan vooral op de volgende knop hieronder!


Linkenlijst:

  1. Kim Perk <-- hier ben je nu!

Product List

Reacties

  1. Wat een goed begin! Welkom in de blogwereld. Leuk project. De naam van je blog is ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed begin van jouw blog zeg, welkom! Wat een leuk project heb jij gemaakt, daar wordt je toch warm van als je dat krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig project voor je eerste bloghop! Super leuk dat je mee hopt, hopelijk niet voor de laatste keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart en heerlijk dat zakje met boontjes, goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, dat je mee doet met de bloghop. Wat een leuke projecten , goed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je ook meedoet! Die koffieboontjes zie er extra lekker uit als ze zo mooi verpakt zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je meehopt! Gezellig!!
    En wat een ontzettend leuke projecten heb je gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi! Ik waardeer je inspanningen, zo'n geweldige blog, voor meer andere online geschenken geschenken hier bezoeken. send cakes to pakistan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welkom op Miss Fancy Plans

Hoi, welkom op mijn blog! Ik ben Kim, 23 jaar en eigenaresse van Miss Fancy Plans. Ik maak en verkoop sinds augustus 2017 mijn eigen planners en ben Stampin' Up demonstratice geworden in diezelfde maand. Ik ben altijd al creatief geweest, het was een van mijn uitlaatkleppen. De stap naar een eigen bedrijfje in de creatieve wereld was dan ook niet groot.  Wat je hier zult vinden is inspiratie voor nieuwe papier projecten met o.a. (nieuwe) producten van Stampin' Up, tutorials, creatieve video's en natuurlijk alles over The Fancy Planner! Wil je meer informatie over mij? Klik dan even hier . Wil je meer weten over The Fancy Planner of Stampin' Up? Klik dan hier !  Ik sta altijd open voor feedback en nieuwe ideeën en dat betekent dat je altijd jouw hart kunt luchten via mail, social media of in een reactie onder een van mijn posts! 

Stampin' Up starterskit unboxing

Hoi, welkom bij mijn eerste Stampin' Up video! We beginnen met een starterskit unboxing, voor iedereen die benieuwd is wat er rond deze tijd van het jaar in het business pakket zit en graag wil zien wat ik heb gekozen voor producten. Oh, en alvast een heads up... zaterdag doe ik mee aan de Creatieve Harten Herfstsfeer bloghop. Houdt mijn blog goed in de gaten dus! Als je de video niet kunt zien, klik dan hier . En vergeet niet om een duimpje omhoog te geven voor nieuwe, inspirerende video's! Heb je feedback of wil je graag iets zien, bijvoorbeeld een bepaalde tutorial of een bepaald product, vergeet dat dan niet te zeggen in een reactie hieronder! Tot zaterdag!